Thursday 24 June 2010

Fantastiskt!


Igår var jag med min familj i malmö, urmysig familjedag, tills folk blev lite griniga. Så brukar det vara, när någon person inte längre kan shoppa mer, blir den grinig och tycker att vi kan åka hem.
Men i alla fall, efter ett gott mål mat på Mando satte vi av mot Oasis! Där hittade jag min nya älskling!
Jag föll för den direkt, tyvärr tyckte jag att den ändå var lite dyr, 419 kr, och ändå på rea.. Så, jag köpte den inte. Jag gick därifrån, tomhänt. Efter det sprang vi runt i lite olika affärer, men jag kunde inte hitta någon snyggare klänning. Jag jämförde allt med den här klänningen på oasis.
När alla kände sig färdig shoppade, hade jag fortfarande inte köpt någonting, och alla började bli irriterade på mig.
"Men vi måste åka hem till hunden, hon behöver faktiskt gå ut". Visst, det behövde hon väl, men kunde hon inte vänta lite till, bara lite?
Jaja, efter några provningar på Solo insåg jag att jag inte skulle hitta något annat, så jag och min syster rusade tillbaka till Oasis! Efter att ha sprungit en bit för långt fann vi äntligen affären. Klänningen fanns kvar, tack och lov. Det fanns nämligen bara en i xs, de andra var i M och ja, det hade ju inte funkat.
Flickan i affären gav mig ett stort leénde och inledde köpet med meningen:
"Har du ångrat dig?"
"Jaaa" pep jag!
Hörredu Oskar, jag kommer nog inte att anta den där utmaningen, jag har försökt lära mig det, många gånger, men har aldrig lyckats! Men vem vet, kanske?
Ps. Jag gillar den rosa bakrunden helt otroligt mycket! =D
// Julia

No comments:

Post a Comment