Thursday 1 July 2010

SEX and the CITY


Jag har funderat över vad det är som gör Sex and The city till en sådan bra/rolig serie. Som en snubbe sade en gång: " De är bara ett gäng slampor som har sex med allt som rör sig." Detta är sant, men varför ses detta egentligen som smutsigt? Spelar det någon roll? Är det egentligen något fel på det? Är det viktigaste inte att man njuter av livet. ( Nu säger jag inte att man skall sticka knivar i folk, bara för att en del "njuter" av det)
Om vi ser på Samantha, den äldsta av dem och också den största slampan, hon ligger verkligen med ALLA, eller ja, i stort sätt i alla fall. Trivs hon med det? svar: Ja. Skäms hon över det? Svar: nej, verkligen inte. Hon trivs med det, hon är lycklig och framgångsrik. Som de säger i ett ganska tidigt avsnitt av serien. Att kvinnor kan också ha sex som män (säger vekligen inte att alla män är sådana) , vi borde också ha det! Utan känslor efteråt. Samantha är ett perfekt exenplar av en sådan kvinna. (hon är också den intressantaste och roligaste personen i serien, vilket inte riktigt är så viktigt just nu). Det jag egentligen vill framföra är att även män är slampor, det vet vi ju egentligen, men det nämns inte ofta, och ses inte som lika smutsigt... det stör mig^^

Varför jag snackar om Sex And The City serien är eftersom vi har blivit lite smått beroende av den här hemma nu över sommaren.. Hallå, ni som inte sett den.. sätt igång!
Den handlar inte bara om sex, även om det är en del av serien. Serien försöker också få fram "att kvinnor också kan". That's it!

wellwell...
/// Julia

No comments:

Post a Comment