Saturday 10 July 2010

Gudrun Schyman - en smart liten dam :-)


Gudrun Schyman... Hon brände inte mindre än 100 000 kronor i en demonstration mot att kvinnor tjänar mindre pengar än män med samma jobb. Då jag först hörde detta tyckte jag att det var dumt och onödigt, men ju mer jag tänkte på det destå smartare framträdde det.

"En halvsides annons i en kvällstidning hade jag inte fått för denna summa", eller något liknanade, sade Gudrun innan hon satte fyr på pengarna. Och om detta nu är sant så tycker jag att detta är ett mycket effektivare och tydligen billigare sätt att nå ut med detta budskap. on använder gratis-reklamen. DVS. Hon gör något o acceptabelt och i rapporteringen om det sprids hennes budskap - på detta sätt når budskapet även folks middagsbord och fika-raster. Då det talar om schyman talar de om pengarna och då kommer frågan upp = Varför? I protest mot kvinno förtrycket... etc.

Tummen upp Schyman :-)

//OSS

No comments:

Post a Comment