Thursday 15 July 2010

helsingborgsäventyr

Så, idag är det jag som skriver, surprise!
Jag har inte riktigt haft tid att skriva denna veckan, det är därför jag har varit kass på att uppdatera mig (dålig ursäkt, men ack så sann)

Jag var med en väldigt god vän Gabriella vid havet i helsingborg i måndags. Det behövde jag, en riktig girls day! Det var länge sedan, jag känner att jag nästan slutat umgås med folk, och det känns inte så bra. Men i alla fall, vi var i helsingborg, och solen stekte verkligen mot skinnet, det var nästan obehagligt varmt, och eftersom det just var så varmt var det också lite jobbigt att gå ner i havet när man kände att man snart skulle få solsting. Jo, vattnet räckte en till midjan direkt efter att man klivit i, och ja, de känsligare delarna fick en liten chock! Hehe!
Väl nere i vattnet var det en snubbe som kastade en boll i Gabbies huvud, och den jäkeln bad inte ens om ursäkt. Det är något jag ogillar skarpt, att folk inte ber om ursäkt längre. De skrattar lite och säger ofta "oj".

Vi var också med i en tävling, tele 2 anordnade den.. vi vann inte biljetter till The Ark. Det var en "gissa introt" tävling. Vi fick den hemska kategorin "Balader från 2000-talet". Både jag och Gabbie kände direkt att det här inte var vår grej. Det visade sig att det inte heller var det.. Vi fick ett poäng (fatta hur dåliga vi är), men snubben som höll tävlingen fick det till att vi hade 3? Knasboll? Vi fick i alla fall tröstprid, ett frankfår från tele2, som nu sitter på pappas kontor i malmö, tillsammans med en stor pingvin^^
Efter äckliga skoskav från min mors snygga skor och några kronor fattigare begav vi oss hem, till jaa...ensamheten!

Viva La Moi!
// JULIA

No comments:

Post a Comment