Tuesday 8 June 2010

Ny dag, nya upptäckter!

Jaa.. som Oskar nämnde så är jag också "delägare" i den här bloggen. Jag skall göra mitt bästa för att skriva, jag har ju också en annan blogg som jag startade nyligen(thedritwall.blogspt.com) men den kommer jag förmodligen lägga på hyllan nu.
Det var ju ett otroligt spänanne kaffeinlägg som Oskar senast lade in, kan man tycka. Ja, man lärde sig lite om kaffe i alla fall.

Idag började jag sortera ut låder i mitt rum, det är verkligen fullt med gamalt bråte som jag verkligen inte är i behov av att ha kvar. Jag hittade bl.a gamla brev från vänner och födelsedagskort. Alla minnen flöt upp till ytan och när jag hittade de gamla födelsedagskorten från mina morföräldrar kände jag hur ögonen började tåras. Jag sparade alla brev och kort i en låda, jag har inte hjärta att slänga dem.
Jag hittade också gamla teckningar, de åkte rakt ner i soppåsen. Det är nästan patetiskt hur dåligt jag ritade när jag var liten. Ögonen på människor satt uppe i pannan, armarna var raka streck (om de ens hade armar). Men allvarligt talat, nästan allt barn gör är ju faktiskt väldigt..fult. Det är hemskt att säga men så är det.

"Här, jag har ritat den till dig!" dyker barnet upp så man håller på at spilla ut kaffet.
"Åh, tack!... erhm, vad är det för något?" säger man med en rynkad panna och en frågande röst.
"Det är du!"
"Jaha, vad fint nu ser jag ju det" Jättefint, där är jag på teckningen med blått hår och gula armar. Jättefint...

Alla känner nog till detta. Jag också, även om jag inte har några småsyskon. Jag tycker nästan lite synd om mina föräldrar som var tvungna att ta emot alla jättefula teckningar från mig och min syster. Mamma och pappa, förlåt mig. Jag skall bara rita smakfulla teckningar till er i framtiden, om jag ritar något till er i framtiden...

No comments:

Post a Comment